Forwarders aanmaken in DirectAdmin

Forwarders staan u toe om inkomende post direct door te sturen naar een ander adres. Bijvoorbeeld, veronderstel dat u een e-mail stuurt naar support@uwdomeinnaam.com en naar sales@uwdomeinnaam.com maar wilt dat deze arriveren in de POP3 account customerservice@uwdomeinnaam.com.U kunt twee forwarders creëren die u dit zullen laten doen.

 

Notitie: U kunt geen forwarder instellen als de gebruikersnaam al wordt gebruikt door een POP3 account, autoresponder of mailinglijst.

 

Om een forwarder in te stellen, dient u eerst toegang te hebben tot het “E-Mail Menu” van het control panel. Klik vervolgens op “Forwarders” en hierna op “Create New Forwarder” aan de bovenkant van deze pagina. U ziet een tabel zoals hieronder:

 

 

Voer de forwarder naam en het bestemmings adres in en klik dan op de “Create” toets. U kunt meerdere forwarders in één keer maken door eenvoudig meerdere adressen achter elkaar te zetten met enkel een komma er tussen (geen spaties): email@domeinnaam1.com,email@domeinnaam2.com,email@domeinnaam3.com

 

Wijzigen / Verwijderen van Forwarders

 

Alle forwarders staan in een lijst in het forwarders menu. Selecteer de forwarder die u wilt verwijderen en klik op “Delete Selected”.

 

 

Een forwarder kan worden verandert door te klikken op “Modify” achter de forwarder. “Modify” staat u toe om de bestemming van de e-mail te wijzigen, maar niet de forwarders naam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *