Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Outlook 2010 / 2013?

Hier kunt u lezen hoe u Microsoft Outlook 2013 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van uw domeinnaam.

  • Open Outlook
  • Ga naar ‘Bestand’ en klik op ‘Info’
  • Klik op ‘Account toevoegen’
  • Kies onderaan voor ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’
  • Klik op ‘Volgende’
  • Kies voor ‘POP of IMAP’ (indien Outlook 2010 kies voor ‘Internet-e-mail’)
  • Klik op ‘Volgende’

Accountinstellingen

  • Vul bij ‘Naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
  • Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
  • Vink het vakje voor ‘Wachtwoord onthouden’ aan
  • Klik op ‘Meer instellingen’
  • Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’
  • Vink het vakje voor ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan
  • Kies voor ‘Aanmelden met’
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
  • Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
  • Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ het getal ’587′ in
  • Klik op ‘Ok’
  • Klik op ‘Volgende’
  • Klik op ‘Sluiten’ nadat de instellingen zijn getest en er een connectie gemaakt is
Dit bericht is gepost in Email. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *