Email versturen naar meerdere mensen

Zoho Mail supports Categories in Zoho contacts where you can add different contacts to categories. These categories can be picked from the address book when you send an email. If you are hosting your domain with Zoho, you may also define Groups, which offer more flexibility than Distribution lists or categories. Learn more about Groups.

Zoho Mail IMAP Server Details

You can configure your Zoho Mail account on any standard IMAP client with the configuration details given below. Incoming Server Settings (Organization users with domain based email address,you@yourdomain.com): Incoming Server Name: imappro.zoho.com Port: 993 Require SSL: Yes Username : you@yourdomain.com  Outgoing Server Settings:  Outgoing Server Name: smtp.zoho.com Port: 465 with SSL or Port: 587 with TLS Require Authentication: Yes You might require an Application-specific Password to set up the account for […]

Automatisch DirectAdmin updaten

Note that it’s ultimately the responsibility of the server admin to ensure his system is secure.  These are some basic security tips that can be done to help protect your system.  This is not an end-all guide for server security, admins must be diligent, but rather some suggestions for a start to securing your server. […]

Handmatig SSL certificaat toevoegen ServerPilot

ServerPilot uses Nginx as the public facing web server and proxies the requests to Apache. So, we have to add our SSL configuration to Nginx. Steps: Login to the server using SSH Create a directory to hold the certificate and key files. cd /home mkdir -p certs/domain_name Copy the certificate (.crt) and private (.key) files […]

Kan ik de PHP-versie van mijn website binnen Plesk aanpassen?

Maak je gebruik van Plesk 12? Dan is het per website mogelijk de PHP-versie te wijzigen. Volg daarvoor onderstaande stappen. Log via jouw Plesk Control Panel in op de VPS. Zorg ervoor dat je de ‘Service Provider View’ ingesteld hebt door linksonderin te klikken op ‘Change View’. Zoek linksbovenin naar de (sub)domeinnaam waarvan je de […]

Mijn domeinnaam is in quarantaine geplaatst, wat nu?

Uw domeinnaam is in quarantaine geplaatst omdat hij verwijderd is. Verwijderde namen worden 40 dagen in quarantaine geplaatst, maar kunnen gedurende deze periode nog op elk moment gereactiveerd worden. Tijdens de quarantaineperiode werken websites of e-mailadressen die aan de domeinnaam zijn gekoppeld niet meer. Zodra de quarantaineperiode is verstreken, worden de domeinnamen vrijgegeven en kunnen […]

Bekijken van Systeem Logs

Aan de bovenkant van het Statistieken menu staan drie links: “Backed up Apache Logs”, “Apache Usage Log,” en “Apache Error Log.” Backed up Apache Logs Klikken op de “Backed up Apache Logs” link zal u naar een File Manager scherm brengen die een lijst bevat van .tar.gz files genoemd door domain/subdomain en maand. Bijvoorbeeld: Hier […]

Database aanmaken

Vanuit het control panel menu klikt u het “MySQL Databases” pictogram aan en vervolgens de “Create new Database” link. Kies een naam voor de database die beschrijft waar de database voor dient. Bijvoorbeeld, voer “chat” in als de database is bedoeld voor een chat script. De database naam wordt altijd voorafgegaan door uw gebruikersnaam en […]

Hoe werkt de auto-discovery van onderliggende applicaties?

Applications will be auto discovered once a Windows or Linux agent is installed in your server (Admin > Server Monitor > Settings). Enabling this option in Settings is a global action across the entire account. Alternative to this is the manual discovery of applications for each server monitor added. Use Case: A user has 1 […]