Wij doen er alles aan om onze verplichtingen naar jou als onze klant na te komen door ervoor te zorgen dat je diensten goed blijven draaien en bereikbaar zijn. Wij van onze kant verwachten dat onze klanten hun facturen op tijd betalen. Zelfs als dat een keertje niet lukt hebben wij daar begrip voor en heeft dat niet onmiddellijk grote consequenties.
We willen je wel graag inzicht geven in de procedure die we hanteren voor het geval facturen niet op tijd betaald worden. We hebben deze procedure hieronder stap voor stap weergegeven:
- Als je bank een automatische incasso weigert, dan sturen we automatisch een bericht naar het e-mail adres dat in je account staat opgegeven om je hierover te informeren zodat je actie kunt ondernemen. Ditzelfde gebeurt wanneer je IDEAL als betalingsvoorkeur hebt aangegeven en je de factuur niet binnen de betalingstermijn voldaan hebt.
- Als de betalingstermijn is verstreken en wij nog geen betaling hebben ontvangen, dan sturen we een herinnering per e-mail en per post. Je hebt dan de kans om de openstaande facturen alsnog te betalen.
- Mocht betaling toch nog uitblijven, dan worden de niet-betaalde diensten geblokkeerd en versturen wij een aanmaning waarbij er het eerste deel van de incassokosten gerekend wordt bovenop de openstaande facturen van je diensten.
- Mocht ook hier geen gehoor aan worden gegeven dan worden alle diensten in jouw account geblokkeerd en ontvang je een tweede aanmaning per e-mail. Er wordt dan ook het tweede deel van de incassokosten gerekend. Deze factuur dient binnen 7 dagen te worden voldaan. De totale incassokosten zullen 40 euro bedragen.
- Als we ook naar aanleiding van deze laatste aanmaning geen betaling ontvangen, zullen wij helaas genoodzaakt zijn de openstaande posten over te dragen aan ons incassobureau. Zij zullen de zaak dan verder in behandeling nemen. Dit houdt in dat we daarna niet inhoudelijk meer in kunnen gaan op de openstaande facturen. De verdere afhandeling verloopt dan via het incassobureau.