Hier kunt u lezen hoe u Microsoft Outlook 2013 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van uw domeinnaam.
- Open Outlook
- Ga naar ‘Bestand’ en klik op ‘Info’
- Klik op ‘Account toevoegen’
- Kies onderaan voor ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’
- Klik op ‘Volgende’
- Kies voor ‘POP of IMAP’ (indien Outlook 2010 kies voor ‘Internet-e-mail’)
- Klik op ‘Volgende’
Accountinstellingen
- Vul bij ‘Naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
- Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
- Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
- Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
- Vink het vakje voor ‘Wachtwoord onthouden’ aan
- Klik op ‘Meer instellingen’
- Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’
- Vink het vakje voor ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan
- Kies voor ‘Aanmelden met’
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
- Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
- Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ het getal ’587′ in
- Klik op ‘Ok’
- Klik op ‘Volgende’
- Klik op ‘Sluiten’ nadat de instellingen zijn getest en er een connectie gemaakt is